Buitenmedia gebruiken om reclame te maken

Heb je wel eens van het woord buitenmedia gehoord maar weet je niet precies wat het inhoudt? Deze vorm van media is iets waar iedereen, al dan niet bewust, met regelmaat mee in aanraking komt.

Buitenmedia maakt reclame voor producten en diensten

Als je buiten bent en eens goed om je heen kijkt zie je vast wel borden hangen waarop de naam van een bedrijf staat of waarmee reclame gemaakt wordt voor een product. Dit zijn allebei uitingen van buitenmedia. Hierbij wordt geadverteerd of informatie gegeven over een product, dienst of bedrijf (zowel in de buurt als landelijk) om zo mensen te trekken. Je kunt er als ondernemer bijvoorbeeld een actie op aankondigen zodat mensen daarop af komen als ze dit zien.

Buitenmedia mogelijk op diverse plekken

Deze media kun je op veel plekken tegenkomen. Denk bijvoorbeeld aan wachthokjes bij de bushalte of op de perrons op het station maar ook aan reclame-uitingen langs de snelweg. Deze laatste zie je vaak op hoge palen staan zodat ze goed gezien worden door automobilisten. Daarnaast kun je denken aan reclame op billboards, op speciaal daarvoor bestemde reclamezuilen, op auto’s, op stadsklokken en dat zijn slechts een paar voorbeelden van alle mogelijkheden. Als er plek is kan er iets op komen staan is een vaak gebruikte redenering.

Buitenmedia aan de kant van de weg

Bij buitenmedia langs de wegen gaat het vaak om borden waar verschillende reclame-uitingen op komen staan. Deze borden zijn digitaal en je kunt er als ondernemer voor kiezen hiermee te adverteren om klanten aan te trekken. De informatie op de borden wisselt voortdurend zodat er steeds iets nieuws op te lezen is. Zo blijft het interessant voor degene die het leest en kunnen meer ondernemers tegelijk gebruik maken van dezelfde locatie. Een bord aan de snelweg waar dagelijks heel veel verkeer passeert levert namelijk in de regel meer op dan aan een weg waar niet veel mensen voorbijkomen. De reclame wordt gegarandeerd een bepaald aantal keer per dag getoond zodat deze steeds zichtbaar is.

Reclame maken loont

Om als bedrijf te kunnen groeien en zelfs om alleen maar te kunnen bestaan heb je nu eenmaal klanten nodig. Daarom is reclame maken onontbeerlijk om (nieuwe) klanten te werven. Zoek een reclamebureau dat een advertentie kan maken voor je bedrijf die je doelgroep aanspreekt en er ook nog eens de perfecte locatie voor kan vinden. Als je producten maakt die speciaal voor jongeren bedoeld zijn heeft adverteren bij de bushalte bij de ouderensoos wellicht niet zoveel zin dus het is zaak dat de locatie klopt en de advertentie het liefst door zoveel mogelijk mensen die binnen je doelgroep vallen gezien wordt. Je kunt ervoor kiezen om bij je eigen bedrijf buiten te adverteren of op evenementen waar veel mensen komen. Zo kun je mensen binnenhalen en eenmaal klant kunnen ze van grote betekenis zijn voor de continuïteit van je bedrijf.