Wat kan printmedia voor je bedrijf betekenen?

Misschien gaat er bij het begrip printmedia niet direct bij iedereen een belletje rinkelen maar iedereen komt er met regelmaat mee in contact en kent het zeker wel. Printmedia is namelijk het adverteren in drukwerk. Dit kan op tal van manieren gebeuren en we hebben allemaal al wel eens drukwerk in handen gehad.

Advertenties met behulp van printmedia laten maken

Als je als bedrijf mensen wilt aantrekken en nieuwe klanten wilt werven kun je dit doen door advertenties te plaatsen. Deze advertenties kunnen op diverse plaatsen gedaan worden. Hierbij kun je denken aan advertenties in een krant of tijdschrift waar iemand een abonnement op heeft of in huis-aan-huisbladen en andere krantjes. De advertenties kunnen in het blad of de krant zelf geplaatst worden maar je kunt er ook voor kiezen deze als een losse flyer bij te laten voegen en te laten verspreiden. Op deze laatste manier worden ze vaak wel beter gezien omdat ze meer in het oog springen.

Laat een goede advertentie of flyer maken

Als je kiest voor een dergelijke manier van adverteren houd dan rekening met de volgende zaken. Kies ervoor drukwerk te laten ontwerpen door een professioneel bedrijf. Dit kost je wel wat als ondernemer maar professioneel drukwerk oogt beter en zal mensen sneller aanspreken. Een dun zwart-wit vodje papier met wat informatie erop over je bedrijf zal nu eenmaal veel sneller over het hoofd gezien worden of eerder bij het oud papier terechtkomen dan een mooie kleurrijke folder. Mensen zijn vaak toch nieuwsgierig genoeg om er even naar te kijken en het kan je zomaar nieuwe klanten opleveren als je reclame maakt.

Laat het aansluiten bij je doelgroep

Houd ook rekening met de doelgroep waarvoor je de advertenties of folders laat maken. Heb je met vooral jongere mensen te maken dan kies je voor een flitsende advertentie waarin het taalgebruik hen aanspreekt en plaats je deze in bladen die veel door jongeren gelezen of bekeken worden. Kijk goed wat hun interesse heeft en pas je advertenties daar op aan. Ook het geslacht van je potentiele klanten kan een belangrijke rol spelen. Kijk goed op wie de advertentie hoofdzakelijk gericht is zodat je de juiste mensen aanspreekt.

Adverteren loont

Advertenties zijn niet goedkoop maar ze lonen vaak wel. Dit geldt ook voor flyers en folders. Ondanks het feit dat er tegenwoordig veel digitaal gaat blijft de media op papier nog steeds een belangrijke rol spelen. Je bereikt er immers ook mensen mee die niet zo digitaal actief zijn. De kosten voor het laten maken van drukwerk of het plaatsen van een advertentie kun je het beste op voorhand eerst goed navragen. Laat altijd een offerte maken zodat je weet waar je aan toe bent en zorg ervoor dat de informatie die erin staat goed klopt en foutloos gespeld is. Zo voorkom je problemen mocht er iets niet correct zijn en trek je meteen de juiste mensen aan waar je naar op zoek bent. Adverteren kun je doen om producten aan de man (of vrouw) te brengen maar ook als je bijvoorbeeld op zoek bent naar mensen die voor je kunnen komen werken. Vacatures in printmedia worden doorgaans goed gezien en gelezen zodat er meer mensen op reageren.